Blogga
Få välskrivna och intressanta artiklar som attraherar trafik till er webb, visar er unika kunskap och underhåller eller undevisar era kunder. Bra innehåll både för webb och sociala media.
Öka ert fotavtryck online för viktiga sökord.
Bli upptäckt oftare i Google och öka er webbtrafik.
Profilera er med hjälp av er unika kunskap.
Vad ingår
Våra duktiga skribenter författar en eller flera läsvärda, sökmotoroptimerade och målgruppsanpassade artiklar om ämnen som era kunder är intresserade av. Om du vill publicerar vi dem på din webb och sprider med inlägg i sociala medier.
Hur det fungerar
1. Brief
I samtal med er slår vi fast syfte, mål och deadline. Vi pratar om målgrupp och ämne.
2. Faktainsamling
Vi gör en enkel sökordsanslys och intervjuar de personer som har nödvändig kunskap.
3. Skrivarbete
Våra erfarna skribenter författar en läsvärd artikel som levereras som korrektur till dig. Vi fotograferar eller levererar bildbanskbilder.
Vanliga frågor om att blogga
Varför ska jag blogga?
En blogg förbättrar din sökoptimering:
Webbplatser med bloggar har 434% fler sökmotorindexerade sidor än webbplatser utan blogg.
I en egen studie konstaterade vi att företag som bloggar har 463% mer organisk trafik än företag som inte bloggar.
Små företag som bloggar genererar 126% fler leads än de som inte bloggar.
Genom att publicera kunskapsartiklar kan du visa profilera dig som en kunskapsleverantör och en lösningsleverantör. Företag som publicerar kunskapsinnehåll i sin blogg får 588% mer organisk trafik än företag som inte bloggar.
Innehållet i en välskriven artikel kan bli flera intressanta inlägg i sociala medier.
Vad ska jag blogga om?
Det beror på vilka målgrupper du vill vända dig till, men en grundregel är att blogga om saker som dina kunders är intresserade av, relaterat till dina produkter eller tjänster. Men du ska inte blogga om dig, och era egna företagsnyheter, som att ni har fått en stor affär. Det är ganska ointressant för era kunder.
Om du vet vilka problem dina kunder brottas med kan du exempelvis skriva artiklar som ger dem värdefull information om hur de ska lösa sina problem.
Du kan blogga om verktyg som dina kunder kan ha nytta av.
Du kan kundcase för att visa att dina tjänster hjälper kunder till framgång och visa hur dina tjänster fungerar i praktiken.
Hur ofta ska jag blogga?
Så ofta du kan och har resurser till. Ju mer du bloggar desto mer trafik får du och desto mer sökoptimerad blir din webb.
Har du fler frågor?
Boka en fri konsultation så hjälper vi dig igång.