Om storytelling och content marketing
Förklara komplicerade saker så att folk förstår
När vi ska förklara komplexa saker tar vi ofta till data, akronymer och branschvokabulär. Men det finns ett verktyg som är mer kraftfullt, eftersom det gör det enklare för människor att förstå.
Driv trafik med en löjligt lång lista
Gör Internets längsta lista med tips så kan du hamna högt i sökresultaten. Löjligt långa listor kan vara ett bra sätt att driva trafik kring ett specifikt problem som dina kunder upplever.
Väck positiva känslor med din marknadsföring
Vad spelar känslor för roll i din marknadsföring? Här är ett exempel på hur konst och marknadsföring kan väcka känslor som påverkar hur människor uppfattar ditt företag.
5 saker som gör din webb till en bättre säljare
Är din webbplats bara ett digitalt visitkort? Här är 5 konkreta saker som gör din webb till en bättre säljare.
Hamna på kundernas radar med rätt innehåll
Vill du få nya kunder behöver du dyka upp på kundernas radar tidigt i deras köpresa. Här är ett föredrag om vilket innehåll du behöver göra för att klara det
Gör så här för att synas mer
En av de svåraste sakerna för en företagare är att kommunicera så att rätt människor lägger märke till dig i rätt sammanhang. Här är några tips på hur du kan göra.
7 saker som gör besökare till kunder
Vill du marknadsföra dig effektivt behöver dina marknadsföringsinsatser hjälpa folk att ta sig hela vägen från besökare till kund. För att lyckas behöver din marknadsföring hjälpa kunderna att göra sju saker.
Så vinner du över konkurrenterna i Zero Moment of Truth
För tio år sedan släppte Google en studie vid namn “Zero Moment of Truth som ger ledtrådar till HUR du behöver marknadsföra dig för att vinna över konkurrenterna i det viktigaste steget i din digitala marknadsföring.
Vad är content marketing?
Content marketing är internetålderns effektivaste marknadsföringsstrategi, eftersom vi använder internet för att leta efter just content. Här är en artikel om vad content marketing är och hur du använder det för att få mer affärer
Studie av 284 värmländska B2B-företags webbar – vilket innehåll ger mest trafik?
Analys av 284 värmländska B2B-webbar visade tydliga samband mellan vilken sorts innehåll en webb har och hur mycket trafik den attraherar.
Så ökar du din webbs affärspotential
Vill du ha en webbsida som generar affärer dygnet runt? Då behöver du öka trafiken och konverteringsgraden. Här är några tips om hur du kan göra och ett exempel från verkligheten.
Hur du skriver rubriker för webben
En guide till hur du skriver rubriker till webben som ökar din sökoptimering och gör det enkelt för folk att läsa.
Exempel - Hur marknadsför du en teknisk produkt online med content marketing?
Exempel på hur content marketing kan användas för att marknadsföra en teknisk produkt. Syftet är i detta fall att hjälpa kunden förstå skillnader mellan olika typer av elbilsladdare, så att de kan fatta klokare köpbeslut.
Fem frågor varje kund vill ha svar på innan de köper
Vill du att din webbsida ska vara en duktig säljare som skapar nya leads och affärer? Då behöver din sida svara på dessa fem viktiga frågor.