Om storytelling och content marketing
Förklara komplicerade saker så att folk förstår
När vi ska förklara komplexa saker tar vi ofta till data, akronymer och branschvokabulär. Men det finns ett verktyg som är mer kraftfullt, eftersom det gör det enklare för människor att förstå.
Gör så här om du vill skrämma bort kunder
Stämmer det verkligen att fler argument ger ett starkare och mer övertygande budskap? Så här säger forskningen om den saken.
Driv trafik med en löjligt lång lista
Gör Internets längsta lista med tips så kan du hamna högt i sökresultaten. Löjligt långa listor kan vara ett bra sätt att driva trafik kring ett specifikt problem som dina kunder upplever.
5 saker som gör din webb till en bättre säljare
Är din webbplats bara ett digitalt visitkort? Här är 5 konkreta saker som gör din webb till en bättre säljare.
Så överlistar du hjärnans spam-filter
I hjärnan finns Retikulära aktiveringssystemet, som bestämmer vilka sinnesintryck som skickas vidare till den medvetna hjärnan. Vill du marknadsföra dig så måste du anpassa ditt budskap så att det godkänns av dina kunders RAS.
Hur du skriver rubriker för webben
En guide till hur du skriver rubriker till webben som ökar din sökoptimering och gör det enkelt för folk att läsa.
6 saker du kan göra för att öka trafiken till din webb
Checklista med 6 enkla men kraftfulla strategier som sökoptimerar din webb och gör att fler hittar din webbplats
Marknadsföring ska vara hjälpsam
Eftersom marknadsföring nästan är gratis så är det inte längre så noga vad vi säger. Så världen svämmar över av slentrianmässigt ihopspikade reklambudskap. Men marknadsföring ska vara hjälpsam.
Varför får du så lite trafik till din webb?
Mer trafik ger fler affärer och bättre lönsamhet. Vi jämför två webbar som får helt olika mängder trafik och förklarar vad det beror på.
Varför det är så svårt att sprida nya idéer?
Det tar lång tid att sprida en ny idé, eftersom den är ny. Studier visar att det ofta räcker med att 25% av en befolkning förespråkar en idé för att majoriteten ska hänga på.
Hjälp slumpen på traven
Hjälp slumpen på traven genom att berätta för omvärlden vad du söker efter och vad du har att erbjuda. Det funkar eftersom människor vill hjälpa varandra.
Tänk om din marknadsföring var en lösning istället för ett problem
Företag måste förstå att de allra flesta människor är helt ointresserade av reklam. Först då kommer vi kunna marknadsföra oss med framgång.
Fem vanliga marknadsföringsmisstag
Här är fem vanliga marknadsföringsmisstag som du behöver undvika om du vill maximera effekten av din marknadsföring.
Så kan du marknadsföra dig gratis trots snåla sociala medier
Länge har du kunnat marknadsföra dig gratis via sociala medier. Men nu vill de inte längre visa inlägg med länkar. Här är 7 tips om hur du kan marknadsföra dig gratis trots snåla sociala medier.
Vad glassbilen kan lära oss om marknadsföring
Glassbilens välbekanta melodi är en del av vårt svenska kultur. Faktum är att den kan lära oss flera värdefulla marknadsföringsläxor.
Att jobba hemifrån med tonåringar är som att driva ett B&B
Droppen var när tonåringarna vaknade kvart över ett och gäspade fram ett halvt hörbart "vad blir det till lunch, pappa?".