Om storytelling och content marketing
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Ditt VARFÖR är din bästa story. Om du berättar den bra kommer folk som sympatiserar med ditt VARFÖR att gå genom eld för att hjälpa dig förverkliga det.
Så kan du marknadsföra dig gratis trots snåla sociala medier
Länge har du kunnat marknadsföra dig gratis via sociala medier. Men nu vill de inte längre visa inlägg med länkar. Här är 7 tips om hur du kan marknadsföra dig gratis trots snåla sociala medier.
Vad glassbilen kan lära oss om marknadsföring
Glassbilens välbekanta melodi är en del av vårt svenska kultur. Faktum är att den kan lära oss flera värdefulla marknadsföringsläxor.
Rädda klimatet med tutorials
Klimatkommunikatörer behöver "sälja in" miljövänligt beteende med personligare problembeskrivningar och mer konkreta tips på hur vi kan agera.
Därför ska du skippa reklampitchen om du vill lyckas på linkedin
De flesta är på Linkedin för att sälja. Nästan ingen är där för att köpa. Det påverkar hur du ska kommunicera för att lyckas i det sociala nätverket.
Därför ogillar varannan svensk reklam
En färsk undersökning av Novus visar att varannan svensk ogillar reklam. Men det går att göra effektiv marknadsföring som inte stör eller tränger sig på.
Att jobba hemifrån med tonåringar är som att driva ett B&B
Droppen var när tonåringarna vaknade kvart över ett och gäspade fram ett halvt hörbart "vad blir det till lunch, pappa?".
Ny studie: Engagemanget för företagssidor minskar dramatiskt på Facebook
Om du fortfarande tror att du kan sköta all din marknadsföring gratis genom sociala medier så är jag rädd att du kommer bli besviken. Eengagemanget för det som företag publicerar på Facebook minskade med 65% de senaste 18 månaderna.
3 storytellingtips som gör att folk verkligen läser dina texter
Världen svämmar över av reklam. För att ta dig igenom bruset behöver du berätta historier som väcker nyfikenhet och känslor och som engagerar läsaren. Så här gör du!
Fem frågor varje kund vill ha svar på innan de köper
Vill du att din webbsida ska vara en duktig säljare som skapar nya leads och affärer? Då behöver din sida svara på dessa fem viktiga frågor.
Varför Content Marketing ger 3 gånger fler leads än reklam
Content Marketing genererar tre gånger så många leads som traditionell marknadsföring, enligt en rapport från Amerikanska NewsCred. Trots det kostar det i genomsnitt 62 procent mindre. Här är min förklaring på hur det kan komma sig.